Bye -bye Ogos.

.

Masih ada 1 hari lg utk aku menikmati bln Ogos....Bulan yg penuh warna-warni. Bulan ni jgla besday aku n annivesary ku!

Biasanya bln Ogos...ada musim buah...Macam2 buah. Dari rambutan, durian, duku.
Ha skg ni tgh musim cempedak dn rambai...tp belum sebiji lg sempat dijamah. Thn ni jg aku x srmpat mkn durian puas2. Teringat waktu dulu2.Bila tiba musim duian...abah selalu beli durian sampai penuh bonet kereta...Apa lg kita org, melantakla...haha
Panas? kita org dah biasa mkn durian byk2 so...x rasa sgt la panas tu. Thn ni w/pn kt Trg tp husband jarang ada kt umah ...aku hanya dpt mkn x sampai sebiji...tu pn makcik blkg umah kasi..
Durian ni kalo mkn ramai2 baru bes.

Sebenarnya bkn nak citer pasal buah, nak bg thu yg bla berakhirnya bln 8...maka bertambah 1 nombor dalam hidup ni...Terasa belum puas lg ...belum puas untuk dikategorikan muda....Lambaian 30 an seakan-akan dekat saja...Haha pasni aku kena byk mkn benda2 yg berkologen...Nanti lambat lah sikit tua.

Agaknya apa yg akn aku berikan utk diriku esok ya?
Tak pernah terlintas soalan mcmni sebelum ni. Biasnya aku hnya tgu hadiah dr insan tersayang...Tp kali ni aku saja nak ubah style . Sekali- sekala nak juga menghargai diri sdr, memberi ganjaran utk dr sdr yg telah berpenat lelah mencari duit...
Satu benda pn aku x terfikir utk dihadiahkan kpd diri sdr:

Handbag?
Jam?
Kasut?
Barang Kemas?
Minyak wangi?

Apa ya...supaya aku rasa penat aku thn ni berbaloi?

Kalo korang ada cdgn bg thu la.

apa2pn jap ag aku nak packing brg....Nk g check in kt Sutra Beach Resort...Org kata tmt tu best...aku tgk pamplet dia pn bes...nanti kita sher ya..
Act penginapan 2hr 1 mlm ni ditaja oleh my Hubby...hadiah besday katanya.
Org dah nak kasi kita terima ja...

K la jumpe lg...mgu dpn cz selasa aku ke Jb n khamis aku ke Kl...Bye


SELAMAT HARI MERDEKA....MERDEKA! MERDEKA! MERDEKA!

SELAMAT HARI LAHIR JG BUAT DIRIKU......

6 komen:

khaiza said...

Rasa ye hadiah percutian yang best kut..sebab dapat merehatkan otak yng penat bekerja..Happy besday sa..semoga panjang umur dan murah rezeki..

Sa Rathisa. said...

to khaiza : terima kasih..khaiza.Sa mmg suka berjaln thn indon sa dah 3x. 2x ke Bali n 1x ke Bandung. Bila berjalan semua masalah hutang piutang? bil? stress kejar deadline mmg hilang.terasa bagai puteri di awangan.Yela mkn minum org serve...nak jln2 ada driver..huhu enjoy!Tp Sa mcm nak plh sesuatu yg blh nampak..hari2 nmpk....so bla penat keje je tgk. Mesti semangat nak cari duit kan?

~:|:sara:|:~ said...

happy belated besday kk sa
semoga panjang umo & dimurahkan rezeki
sorry lambat wish!
tp awe ade wish utk sume kt dlm blog awe dh..
hehehe

waaa..beznye hadiah percutian..

Sa Rathisa. said...

to ~:sara:~ terima kasih awa!...amin.

amsorr ~ cikgu rosma said...

heppi birthday..slamat honeymoon ye..hehee..mg nk kek ape?bgtau je...insyaallah leh wat...

Sa Rathisa. said...

biasa2 bleh buat kek apa je?

Post a Comment